Ring oss måndag-fredag 08.00-18.00
Övriga tider når du oss via mail och vi har som regel att återkoppla inom 12 timmar.
När vi hämtar
RuterRetur kommer på avtalad tid. Vi hör alltid av oss en stund innan för att berätta att vi är på väg. Din tid är värdefull. Du inte ska behöva avsätta onödig tid för att bli av med ditt avfall. Det ska löna sig att anlita oss. Du som kund ska känna dig trygg och nöjd när du släpper in oss i ditt hem. Vi jobbar säkert och tidseffektivt. Vår långa erfarenhet av logistik och transport gör att vi har god lokalkännedom. Vi lägger upp våra dagar så att vi inte behöver köra långa omvägar till och från våra kunder. Det är bra för miljön.
Var finns vi?
Vi utgår från Lidingö och arbetar i hela Storstockholm. Vi tar emot förfrågningar från kranskommuner och intilliggande län. För dessa typer av arbeten gäller en annan prissättning. Vänligen kontakta oss för mer information.
Miljö
Att medvetet arbeta för en bättre värld ingår i vår vision. Vi värnar om miljön och genom vårt arbete kan vi bidra till en renare och mer miljövänligare värld. Vi tror att alla kan göra något. Vi på RuterRetur AB värnar även om våra anställda. En god arbetsmiljö är en självklarhet. I vår bransch spelar säkerhet och ergonomi en central roll och vi håller oss ständigt uppdaterade inom dessa områden.
GDPR
För oss är det viktigt att de personuppgifter du som kund anförtror oss hanteras på ett varsamt och lagligt sätt. I denna text redogör vi översiktligt för hur vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med GDPR.
Vi jobbar på RuterRetur AB
RuterRetur AB har genom Transportstyrelsen erhållit giltigt trafiktillstånd för att bedriva verksamhet.
Länstyrelsen ger RuterRetur AB tillstånd till yrkesmässig vägtransport av avfall som inte är farligt avfall enligt Avfallförordningen.